مزایای طراحی سایت اختصاصی

مزایای طراحی سایت اختصاصی در کجاست!

فهرست مطالب

داشتن یک سایت اینترنتی می تواند به شما کمک کند که کسب و کار خود را وارد فضای اینترنت کرده و به نوعی آن را آنلاین کنید. البته باید گفت که روش های دیگری نیز برای این کار وجود دارد. به طور مثال خیلی از فروشگاه های اینترنتی ترجیح می دهند که به جای دردسر های مدیریت یک سایت اینترنتی و رقابت با فروشگاه هایی بسیار بزرگتر از خود به سراغ راه اندازی یک پیج اینستاگرام رفته و آنلاین شاپ خود را در آن راه اندازی کنند. این موضوع می تواند در کوتاه مدت بازدهی خوبی برای آنها داشته باشد اما از چشم انداز اصلی و بلند مدت برای درآمدی همیشگی و تضمین شده جا خواهند ماند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازم که مزایای طراحی سایت اختصاصی چیست و چرا باید برای خودمان یک سایت داشته باشیم.

قبل از بررسی این موضوع که مزایای طراحی سایت اختصاصی کدامند لازم است کمی در مورد اینکه اصلا داشتن یک سایت اختصاصی یعنی چه صحبت کنیم و ببینیم که منظور از سایت اختصاصی در اینجا چیست.

 

منظور از سایت اختصاصی چیست

یک سایت اختصاصی از آندست اصطلاحاتی است که افراد با سطح آگاهی و دانش مختلف از وب و اینترنت ممکن است تعابیر مختلفی از آن داشته باشند. شاید مفهوم سایت اختصاصی برای یک شخص صفحه ای از وب باشد که با وارد کردن دامنه در مرورگر و زدن دکمه اینتر بخواهد به آن دسترسی پیدا کند و برای شخصی دیگر سایتی باشد که از صفر و به صورت پایه برنامه نویسی شده است و تمام مراحل ساخت با توجه به شخصی سازی هایی که صاحب سایت گفته است طراحی شده است.

در مورد اینکه تعریف طراحی سایت اختصاصی چیست باید گفت که ما با المانی بین دو تعریف قبلی سروکار داریم. در واقع یک سایت اختصاصی سایتی است که دامنه آن به نام صاحب سایت باشد و به نوعی سند سایت به نام خود شخص باشد. همینطور با پلتفرمی پیاده سازی شده باشد که اختیار صفر تا صد آن در دست صاحب سایت بوده و بتواند هر ویرایش و تغییری که لازم داشت را روی آن اعمال کند.

در صورتی که یک سایت اینترنتی هر کدام از این ویژگی ها را نداشته باشد، باید گفت که یک سایت اختصاصی نیست. از مواردی که می توان گفت در این زمره قرار نمی گیرند می توان به استفاده از سایت ساز ها که پلتفرم اصلی آنها در دسترس شما نیست و نمی توانید تغییری را در آن ایجاد کنید، یا سایت های ارائه کننده وبلاگ ها که دامنه آنها به نام شما نیست اشاره کرد.

در صورتی که نیاز دارید در مورد ویژگی ها و هزینه طراحی سایت اختصاصی بیشتر بدانید می توانید سری به صفحه طراحی سایت بزنید. اکنون که دقیقا می دانیم طراحی سایت اختصاصی چه مفهومی دارد نوبت به این رسیده است که به سراغ مهمترین مزایای طراحی سایت اختصاصی برویم.

 

منظور از سایت اختصاصی چیست

 

مزایای طراحی سایت اختصاصی چیست!؟

اگر بخواهیم بگوییم مزایای طراحی سایت اختصاصی کدامند می توان ساعت ها حرف زد و نکات ریز و درشت زیادی را رو کرد که البته بیشتر آنها به طور کلی در مورد مزایای استفاده از سرویس های اینترنتی برای کسب و کارند. در این بخش ما می خواهیم تمرکز خود را روی سایت اختصاصی بگذاریم و ببینیم که اگر به جای استفاده از سایت ساز ها و یا پیج های اینستاگرام خودمان آستین را بالا زده و یک سایت استخوان دار و درست و حسابی راه بیندازیم، چه چیزی عایدمان خواهد شد!

مهمترین مواردی که می توان در این خصوص به آنها اشاره کرد در زیر فهرست شده اند:

 

دسترسی 24 ساعته در 7 روز هفته

این موضوع که می تواند در مقابل محدودیت های فروش به صورت سنتی بایستد و آنها را برای شما حل و فصل کند از موارد مهمی است که می توان در بین مزایای طراحی سایت اختصاصی به آن اشاره کرد. در واقع با داشتن یک سایت شما می توانید در روزهای تعطیل و ساعات غیر کاری نیز سرویس دهی خود را ادامه دهید. قطعا برای شما پیش آمده است که در ساعاتی غیر از ساعت کاری با یک مجموعه کار داشته باشید و به دنبال سرویس یا محصول خاصی بگردید.

در صورتی که شما با مغازه ای بسته و یا شرکتی که از شما می خواهد به جای تماس در پنجشنبه بعد از ظهر تا شنبه صبح صبر کنید، مواجه شوید، به سراغ سایر گزینه هایی که دارید خواهید رفت. طراحی سایت اختصاصی به شما کمک می کند که جلوی اینکه مشتریان شما همین کار را با شما بکنند را بگیرید و بتوانید در هر لحظه با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

یک نماینده رسمی از طرف شما

در صورتی که شما تولید کننده ای هستید که کالا و خدمات خود را از طریق نمایندگانتان به دست مشتریان می رساند، یک سایت رسمی توسط شما که بتوانید به صورت مستقیم با کاربران خود ارتباط داشته باشید و بدون واسطه با آنها حرف بزنید از مواردی است که وجود آن می تواند برای شما حیاتی باشد. در واقع سایت شما می تواند به عنوان مرجعی رسمی عمل کند که هر چیزی که لازم است در مورد محصول یا سرویس خود می خواهید به کاربران انتقال دهید را بدون پس و پیش در اختیار آنها گذاشته و یا حتی محصول خود را بدون واسطه به آنها ارائه دهید.

مزایای طراحی سایت اختصاصی چیست!؟

 

بازاری به وسعت کل ایران

این مورد از مزایای طراحی سایت اختصاصی به این اصل اشاره دارد که با اینترنتی کردن کسب و کار خود می توانید بازاری که دارید را به بازاری بسیار بزرگتر از حالت سنتی خود تبدیل کنید. در واقع با این کار شما وارد فضایی می شوید که محدودیت های جغرافیایی و فاصله را در هم شکسته و می تواند محصول شما را به جامعه بسیار بزرگتری از کاربرانی که می توانند مشتریان احتمالی شما باشند، ارائه دهد.

مطمئنا همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید، افرادی هستند که به دنبال سرویس و محصولی هستند که شما آن را ارائه می کنید، اما آیا می توانند شما را پیدا کنند! در اینجا یک سایت اختصاصی می تواند برای شما تضمین کننده این موضوع باشد که شما راه ارتباطی خود و آنها را باز نگه داشته اید و این فرصت را برای خود و کاربران فراهم کرده اید که بتوانند از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

 

برند سازی حرفه ای

این مورد از مزایای طراحی سایت اختصاصی به این موضوع اشاره دارد که علاوه بر کسانی که مرتبط با کسب و کار شما هستند، سایر افراد علاقه مند نیز ممکن است به سایت شما دسترسی پیدا کرده و نام شما را به خاطر بسپارند. اینجاست که شما می توانید یک برند سازی حرفه ای را برای خودتان دست و پا کنید. کسانی که نام شما را شنیده اند و از آن به عنوان یک برند معتبر یاد می کنند، در صورتی که روزی به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشند، مطمئنا شما اولین گزینه آنها خواهید بود که به سراغ شما می آیند.

 

اطلاع رسانی خوب

از طریق یک سایت اختصاصی شما می توانید به صورت آنلاین و به روز برنامه های کاری خود را به اطلاع کاربران برسانید. مشتریان شما می توانند از تخفیفات ویژه، جشنواره ها و رویداد هایی که برگزار می کنید مطلع شده و این کار می تواند کمک خوبی به جذب مشتری و افزایش فروش شما بکند. در واقع این مورد از مزایای طراحی سایت اختصاصی به شما این امکان را خواهد داد که یک ارتباط قوی و دوطرفه با کاربران خود داشته باشید.

 

دائمی بودن هزینه ای که می کنید

در واقع وقتی که شما یک سایت اختصاصی برای کار خود طراحی کنید، می توانید مطمئن باشید هزینه ای که برای سایتتان می کنید را دور نریخته اید و برای مدت ها می توانید از آن استفاده کنید. برعکس تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی که در صورتی که بودجه شما به اتمام برسد، رشد شما نیز متوقف خواهد شد، هر هزینه ای که برای تولید محتوا و تقویت سایت خود انجام می دهید، برای شما ماندگار خواهد بود.

در واقع ماهیت محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید و مطالبی که به آن اضافه می کنید این است که با گذشت زمان افراد بیشتری آنها را می بینند، به جایگاه بهتری در موتور های جست و جو می رسید و در نتیجه بازدهی بالاتر و بهتری را خواهید داشت.

دائمی بودن هزینه ای که می کنید

 

کنترل همه جانبه و آزادی عمل

این مورد از مزایای طراحی سایت اختصاصی به ما می گوید که شما می توانید هر کاری که بخواهید را در سایت خود انجام دهید، قصد برگزاری رویداد و جشنواره دارید، نیاز به یک فروشگاه اینترنتی جدیدی دارید، می خواهید یک مزایده یا مناقصه را در سایت خود راه اندازی کنید، می خواهید به کاربران یک تالار گفت و گو برای بررسی موارد تخصصی بدهید! تمامی این موارد برای شما در دسترس خواهد بود و با صرف هزینه ای بسیار کم می توانید تمامی این ویژگی ها را روی سایت خود داشته باشید.

در کل باید گفت که مزایای طراحی سایت اختصاصی انقدر زیاد هستند که نتوان استفاده از این ویژگی قدرتمند را برای کسب و کار خود نادیده گرفت و باید گفت اگر امروز برای راه اندازی آن اقدام کنید، بهتر از فرداست. در صورتی که به بهترین سرویس برای این کار نیاز داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید تا در مورد اینکه برای کسب و کار شما باید از چه نوع سایتی استفاده کنیم، کمی گپ بزنیم.

 

نتیجه گیری

در این مقاله مزایای طراحی سایت اختصاصی را بررسی کردیم و مهمترین مواردی که می توانستیم به آنها اشاره کنیم را بازگو کردیم. مزایای طراحی سایت اختصاصی عموما حول محور برند سازی حرفه ای و اختیار عمل شما برای پیاده سازی قابلیت های پیشرفته می گردد. همینطور شما این امکان را دارید که در شرایط اختلالات اینترنتی و زمانی که شبکه های اجتماعی رونق خود را از دست می دهند نیز خوش بدرخشید و باید گفت که مزایای طراحی سایت اختصاصی انقدر زیاد هستند که نتوانیم از آنها چشم پوشی کنیم!

 

دیدگاهتان را بنویسید