بهترین سایت ساز رایگان

بهترین سایت ساز رایگان ایرانی و خارجی کدامند!؟

فهرست مطالب

بهترین سایت ساز رایگان موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم و می خواهیم در میان تبلیغات رنگارنگی که در این حوزه وجود دارد یک بررسی اجمالی و کلی از سایت ساز های موجود داشته باشیم و ببینیم کدام یک از آنها می توانند چه امکاناتی را برای ما فراهم کرده و به کارگیری کدام سایت ساز برای ما مفیدتر خواهد بود. در ادامه بهتر است قبل از اینکه اسمی از این سایت ساز ها ببریم، در ابتدا ببینیم ویژگی های مهمی که این سایت ساز ها باید داشته باشند چیست و چه چیزی تعیین می کند بهترین سایت ساز رایگان باید کدام سایت ساز باشد.

ویژگی های بهترین سایت ساز رایگان چیست!؟

کسانی که به دنبال پیدا کردن مواردی مانند بهترین سایت ساز رایگان می گردند عموما کسانی هستند که تازه با وب آشنا شده و قصد دارند با امکاناتی که توسط این ارائه دهندگان خدمات در اختیار آنها قرار می گیرد یک سایت اینترنتی  با هدف های مختلفی مانند راه اندازی کی کسب و کار یا صرفا یک سایت شخصی را راه اندازی کنند. در صورتی که شما هم از این دسته افراد هستید باید گفت که ورود شما به حوزه وب و طراحی سایت را خوش آمد می گوییم، اما همین اول کار باید به شما بگوییم که حتی بهترین سایت ساز رایگان نیز نمی تواند آنچه که شما به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد و متاسفانه باید گفت اکثر ویژگی هایی که برای یک سایت ضروری هستند به صورت غیر رایگان ارائه می شود.

البته این موضوع جلوی اینکه ما بخواهیم بگوییم بهترین سایت ساز رایگان چیست را نمی گیرد و ما لیست بلند بالایی را برای شما آماده کرده ایم که در بخش های بعد می توانید آن را ببینید. اما قبل از آن باید ببنیم برای اینکه یک سایت ساز بتواند عنوان بهترین سایت ساز رایگان را کسب کند، لازم است که چه ویژگی هایی داشته باشد.

 

ویژگی های بهترین سایت ساز رایگان چیست!؟

 

در مورد اینکه خود این سایت ساز های چه سیستمی دارند در مقاله سایت ساز چیست به صورت کامل صحبت کردیم. اما مهمترین ویژگی هایی که می توان برای این سایت ساز ها مثال زد از این قرارند:

دامنه در اختیار شما باشد

اصلی ترین موضوعی که در خیلی از سایت ساز ها و خصوصا سایت ساز های رایگان به آن توجهی نمی شود، این است که دامنه در اختیار خود سایت ساز باقی می ماند و کاربران نمی توانند دامنه خود را داشته باشند، راه اندازی استی روی این سایت ساز ها به معنی شخم زدن زمین دیگران است و باید گفت شما امتیاز هیچ چیز را ندارید و اصلا صاحب سایت فعلی خود نخواهید بود.

 

ریسپانسیو باشد

نمایش درست در موبایل یکی از مهمترین مواردی است که بهترین سایت ساز رایگان باید آن را به شما ارائه کند. در این باره باید گفت که دستگاه های موبایل اهمیت ویژه ای در دسترسی اینترنت به کاربران پیدا کرده و بر اساس آمار منتشر شده از دیتاسنتر ها و مراکز اینترنتی در حدود 58 درصد ترافیک اینترنت مربوط به دیوایس های موبایل می باشد و بیش از 92 درصد از کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند از موبایل هم برای این کار بهره می برند. پس این موضوع که سایت شما در موبایل به درستی نمایش داده شود، یک نیاز ضروری است.

 

سرعت بالایی داشته باشد

از آنجا که در سایت ساز های رایگان شما هزینه ای پرداخت نمی کنید و بالا نگه داشتن هاست هزینه بر است، ارائه دهندگان این سرویس ها از سیستم های میزبانی اشتراکی برای خیلی از سایت ها استفاده می کنند که می تواند با کاهش سرعت همراه باشد. سرعت بالا راز این است که کاربران در سایت شما بمانند، شاید برای شما جالب باشد 50 درصد از کاربرانی که از طریق گوگل وارد سایتی می شوند، تنها 3 ثانیه برای لود شدن آن منتظر می مانند و در صورتی که این مدت زمان بیشتر شود سایت را ترک خواهند کرد. اگر زمان لود شدن سایت به 8 ثانیه افزایش پیدا کند، سایت 90 درصد کاربران خود را از دست خواهد داد و این به معنی شکست کامل یک کسب و کار است!

 

سرعت بالایی داشته باشد

 

 

مدیریت راحت و البته کامل

عموم سایت ساز ها پنل های مدیریتی مختلفی را به کاربران خود ارائه می دهند که بسته به نوع سرویس دهنده ای که انتخاب کرده اید امکانات مختلفی خواهد داشت. این پنل باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

  • کار کردن با آن ساده باشد و شما بتوانید با کمی تمرین زیر و بم آن را یاد گرفته و کارهایی که می خواهید انجام دهید را به سادگی و با سرعت بالا انجام دهید.
  • امکانات ارائه گزارش در آن کامل باشد و بتوانید کل سایت خود را از طریق آن مدیریت کرده و گزارش هایی که نیاز دارید را از آن بگیرید.

هر دو مورد بالا برای اینکه شما در زمان بهره برداری از سایت خود با مشکلی مواجه نشوید ضروری و مهم خواهد بود.

 

ارائه سایتی با رابط کاربری به روز و مدرن

یکی از گزینه هایی که برای بهترین سایت ساز رایگان باید در نظر داشت این است که آنچه که در پایان به شما تحویل می دهد، یک سایت خوب و حرفه یا با استفاده از عناصر مدرن و طراحی به روز در وب باشد. شما بتوانید از فونت ها و چیدمان های زیبا در سایت خود استفاده کنید و به طور کلی محصول نهایی شما از نظر رابط کاربری قوی باشد. حتما در بین جست و جو های اینترنتی خود به وبلاگ های مختلف برخورد کرده اید. اگر دقت کرده باشید، ساختار آنها، فونت ها و قلم های استفاده شده، نوع کادر بندی ها و کلا ظاهری که دارند به شدت قدیمی و کسل کننده است.

دقت کنید سایت نهایی ای که بهترین سایت ساز رایگان قرار است به ما ارائه دهد نباید از نظر متریال مورد استفاده تفاوتی با بهترین سایت های اختصاصی داشته باشد.

در صورتی که بخواهیم بیشتر از این برای ویژگی های بهترین سایت ساز رایگان صحبت کنیم کار به درازا می کشد و تا اینجای کار تمامی موارد مهمی که در این خصوص وجود دارند را با هم بررسی کردیم. اکنون نوبت به آن رسیده است که ببینیم بهترین سایت ساز رایگان کدام است.

 

بهترین سایت ساز رایگان چیست

در مورد پیدا کردن بهترین سایت ساز رایگان باید گفت که با یک دسته بندی خاص در این زمینه طرف هستیم که از این قرار است:

  • بهترین سایت ساز رایگان خارجی
  • بهترین سایت ساز رایگان ایرانی

در مورد سایت ساز های خارجی باید گفت که شما می توانید آنها را در صدر خیلی از دسته بندی ها مشاهده کنید اما وقتی به سراغ استفاده از آنها بروید متوجه خواهید شد که امکاناتی که برای استفاده از آنها در ایران و راه اندازی یک سایت فارسی نیاز دارید را ندارند و با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد.

سایت ساز های ایرانی نیز در این زمینه خود را به خوبی نشان داده اند اما ویژگی رایگان بودن که به دنبال آن هستیم کار را خراب می کند و خیلی از سرویس ها را از ما می گیرد. در ادامه هر کدام از این دسته ها را بررسی می کنیم:

 

بهترین سایت ساز رایگان خارجی

در مورد اینکه بهترین سایت ساز رایگان خارجی کدام است می توانیم این موارد را فهرست کنیم:

 

سایت ساز ویکس Wix

این سایت ساز خوش ساخت چند سالی است که به عنوان یک سیستم سایت ساز مبتنی بر کلود کار خود را آغاز کرده و به کاربران خود اجازه می دهد تاغ با استفاده از قابلیت درگ و دراپ وبسایت خود را روی بستر html5 ایجاد نمایند. ویکس در بین سایت ساز های موجود یکی از گزینه هایی است که کار خود را با شعار ساده سازی سیستم های بزرگتر مانند وردپرس آغاز کرد و اکنون می توان گفت که یکی از سیستم هایی است که قابلیت های خوب زیادی را به کاربران خود ارائه می دهد.

مزایای ویکس:

  • سرعت بالا
  • امکان ساخت سایت با درگ و دراپ
  • تعداد زیادی قالب های آماده حرفه ای
  • امکان پیاده سازی فروشگاه اینترنتی
  • پشتیبانی قوی و متمرکز به صورت سازمانی

معایب ویکس:

  • قالب ها زیاد قابل تغییر نیستند
  • پلن های رایگان محدودیت های زیادی دارند
  • گزارش گیری و بررسی فعالیت های کاربران در حالت رایگان ممکن نیست
  • امکان انتقال سایت و خرجی گرفتن از اطلاعات آن وجود ندارد

 

سایت ساز ویکس Wix

 

سایت ساز شاپیفای

شاپیفای را می توان به عنوان بهترین سایت ساز رایگان خارجی که شما نمی توانید از آن استفاده کنید معرفی کرد. در این رابطه باید گفت این سایت ساز بزرگ که توسط آمازون ارائه می شود سیاست های سختگیرانه ای برای کاربران خود دارد و برای استفاده از آن لازم است ابتدا با کارت اعتباری و اکانت خود احراز هویت کنید. هر چند این سایت ساز رایگان است اما ار سود فروشی که فروشگاه های اینترنتی روی آن دارند، درصدی را به عنوان پورسانت بر می دارد.

مزایای شاپیفای:

  • قالب های متنوع
  • سیستم فروش کاملا مکانیزه(بر اساس پی پال)
  • میزبانی توسط سرویس ابری آمازون
  • تحلیل قوی رفتار کاربران
  • وجود کتابخانه بزرگ محصولات با تصاویر حرفه ای

معایب شاپیفای:

  • پورسانت بالا روی فروش محصولات
  • عدم امکان استفاده از آن در ایران
  • احراز هویت سختگیرانه

 

سایت ساز شاپیفای

سایت ساز وردپرس(WordPress.com)

وردپرس نامی است که مطمئنا در وب با آن برخورد داشته اید و قطعا نام آن به گوش شما خورده است. اما اینجا در مورد آن وردپرس معروف که نیمی از سایت های جهان را سر پا نگه داشته است و بازدهی بسیار ایده آلی را برای کاربران خود فراهم کرده صحبت نمی کنیم. سایت ساز و.ردپرس که روی دامنه WordPress.com فعال است در واقع سرویس جانبی از وردپرس اصلی است که روی دامنه WordPress.org قرار دارد و تمامی سرویس های وردپرس را به شما خواهد داد.

در واقع با استفاده از سایت ساز وردپرس شما می توانید برای خود یک سایت اینترنتی را به صورت میزبانی شده روی بستر وردپرس پیاده سازی کنید ولی باید در نظر داشته باشید که دامنه شما زیر دامنه ای از WordPress.com خواهد بود و اعتبار آن به نام شما نخواهد بود. البته با پرداخت هزینه امکان استفاده از دامنه شخصی را نیز خواهید داشت.

مزایای سایت ساز وردپرس:

  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • امکان استفاده از افزونه های استاندارد و رایگان وردپرس
  • امکان استفاده از قالب های رایگان وردپرسی که در مخزن وردپرس قرار دارند
  • منابع آموزشی زیاد
  • رابط کاربری درگ و دراپ

معایب سایت ساز وردپرس:

  • عدم امکان استفاده از خیلی از افزونه های غیر رایگان به صورت کامل
  • دامنه غیر اختصاصی
  • با سایر سایت های وردپرسی قابل مقایسه نیست
  • کار کردن با آن می تواند کمی تخصصی باشد

 

سایت ساز وردپرس(WordPress.com)

 

سایت ساز هاستینجر

یکی دیگر از سایت ساز هایی که به عنوان بهترین سایت ساز رایگان می توان به آن اشاره کرد، سرویس سایت ساز رایگان ارائه شده توسط هاتینجر است که البته در این مورد هم باید گفت این سایت ساز رایگان برای کسانی است که سرویس میزبانی خود را از این هاستینگ خریداری کرده اند و نمی توان به صورت کاملا رایگان از آن استفاده کرد. البته طرح های تشویقی ای برای این منظور وجود دارد اما اگر بخواهید سایت خود را با جدیت بسازید و آن را دنبال کنید، شما را به دردسر می اندازد.

مزایای سایت ساز هاستینجر:

  • رابط کاربری درگ و دراپ
  • قالب های حرفه ای
  • کار کردن با آن ساده است
  • گواهینامه های امنیتی رایگان صادر می شود

معایب سایت ساز هاستینجر:

  • ادیتور ان محدودیت هایی برای طراحی ایجاد می کند
  • لازم است هزینه سرویس میزبانی را به صورت دلاری بپردازید
  • منابع آموزشی آن محدود است
  • فیچر های سایت محدود است

 

سایت ساز هاستینجر

 

سایت ساز ویبلی

سایت ساز Weebly یکی دیگر از گزینه هایی است که در لیست بهترین سایت ساز رایگان تازه وارد به حساب می ۀید و می توان گفت به خوبی در حال رشد است. ویبلی امکانات بیشتری را نسبت به سایرین در پلن رایگان خود ارائه می کند و کار کرد با آن نیز ساده و روان خواهد بود. استفاده از آن نیز محدودیت چندانی نخواهد داشت. البته مشکلاتی برای کار کردن با زبان فارسی در آن وجود دارد که می تواند دردسر زیاید راب رای سایت های فارسی زبان درست کند.

مزایای سایت ساز ویبلی:

  • سرعت بالا و خوب
  • قالب های جذاب و متنوع
  • کار کردن با ادیتور آن ساده است
  • امکان خارج کردن و اکسپورت اطلاعات در آن وجود دارد

معایب سایت ساز ویبلی:

  • پشتیبانی در آن هزینه خواهد داشت
  • ابزار هایی که برای طراحی دارید کم است
  • از نظر وبلاگ ضعیف است
  • در خیلی از کشور ها و مناطق نمی توان از آن استفاده کرد

 

سایت ساز ویبلی

 

همانطور که می بینید تمامی گزینه هایی که برای بهترین سایت ساز رایگان ارائه می شوند، دردسر های مختلفی دارند و انتهای این راه بن بست است. در صورتی که تمایل دارید با این سرویس ها آشنا شوید و طرز کار آنها را ببینید ویکس و ویبلی پیشنهادات خوبی هستند که می توانید سری به آنها بزنید. اما در کل برای طراحی سایت کمکی به شما نخواهند کرد.

 

بهترین سایت ساز رایگان ایرانی

در مورد بهترین سایت ساز رایگان ایرانی و داخلی باید گفت که هیچ یک از سایت ساز های خوب به شما سرویس رایگان ارائه نمی دهند. هر چند شما هنوز می توانید از ارائه دهندگان وبلاگ استفاده کنید، که بهترین آنها از این قرارند:

  • بلاگ دات آی آر
  • رز بلاگ
  • پارسی بلاگ
  • بلاگ اسکای
  • بلاگفا

البته باید گفت که این بلاگ ها هیچگاه نمی توانند کار یک سایت را برای شما انجام دهند و کسب و کاری را روی بستر آنها راه اندازی کنید. البته در حد سرگرمی و گذران وقت می توان با آنها سرگرم شد!

 

بهترین سایت ساز رایگان ایرانی

 

اما اگر می خواهید وقت و انرژی خود را به صورت متمرکز روی سایتی بگذارید و از آن فایده ای هم بدست آورید باید گفت که بهتر است استفاده از آنها را فراموش کنید.

همینطور در صورتی که بخواهید هزینه کنید و بهترین سایت ساز غیر رایگان را به خدمت بگیرید هم چیز دندان گیری نصیب شما نخواهد شد و در کل بهتر است در اگر می خواهید کار طراحی سایت را انجام دهید، از ابتدا کار را با سیستم های مدیریت محتوا آغاز کنید. در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

بهترین جایگزین برای سایت ساز ها

وقتی که شما به دنبال استفاده از سایت ساز ها هستید دو حالت دارد:

  • یا علاقه مند به طراحی سایت هستید و قصد دارید وارد این حوزه شوید.
  • یا قصد دارید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید و سایت خاصی را نیاز دارید.

در هر دو حالت گزینه ایده آلی که می تواند در سریع ترین زمان ممکن سایتی را به شما ارائه دهد که از هر نظر برای کار شما مناسب باشد، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا است که در مقاله سیستم مدیریت محتوا چیست آنها را معرفی کردیم. معروف ترین سیستم مدیریت محتوایی که می توانید برای کار خود از آن استفاده کنید، وردپرس است که مطمئنا نام آن به گوش شما خورده است و کسی که به دنبال طراحی سایت خصوصا با ویژگی رایگان بودن پلتفرم باشد، محال است که با آن مواجه نشود.

البته در خیلی از مراجع بدگویی هایی از وردپرس وجود دارد که عموما به خاطر تعصبات بیجای برنامه نویسان و همینطور عناد ورزی های کسانی که این پلتفرم رایگان بازار آنها را ضعیف کرده است به وجود آمده است. در صورتی که برای سایت خود از این سیستم استفاده کنید، یک سیستم قوی، ساده، امن و در عین حال حرفه ای و دارای تجربه کاربری خوب را برای خود دست و پا کرده اید که نیاز های عمومی و حرفه ای را به خوبی پوشش می دهد.

بهترین جایگزین برای سایت ساز ها

در صورتی که به مشاوره دقیق تری نیاز دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا در رابطه با بهترین گزینه هایی که دارید صحبت کنیم. همینطور می توانید سری هم به صفحه طراحی سایت بزنید تا با گزینه های مختلفی که برای کسب و کارتان می توانید از آنها استفاده کنید آشنا شوید

 

نتیجه گیری

بهترین سایت ساز رایگان و ویژگی هایی که هر کدام از این سایت ساز ها دارند موضوعی بود که در این مقاله آن را بررسی کردیم، در این خصوص باید گفت سایت ساز های مختلفی هستند که شما می توانید از آنها به صورت رایگان استفاده کنید، اما هیچ کدام از آنها به شما امکانات خوب و کاملی را نخواهند داد و در صورتی که بخواهید یک سایت واقعی را با استفاده از آنها پیاده سازی کنید، به مشکلات مختلفی برخورد می کنید. چیزی که شما می توانید به جای بهترین سایت ساز رایگان به دنبال آن باشید سیستم های مدیریت محتوای رایگان هستند که می توانند نتیجه خوبی را در انتها به شما بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید