ارور Forbidden 403

بررسی کامل ارور Forbidden 403 و روش های رفع آن

فهرست مطالب

بروز ارور در زمان کار کردن با سایت های اینترنتی از مواردی است که نمی توان آن را نادیده گرفت و امکان اینکه با همچین مواردی مواجه شویم دور از ذهن و دور از انتظار نیست. خیلی از ارور های اینترنتی به صورتی کاملا ناواضح بروز کرده و شما فقط احساس می کنید که جایی از کار می لنگد و مشکلی وجود دارد. اما اینکه مشکل کجاست و چرا ایجاد شده است را متوجه نخواهید شد. اما بعضی از ارور ها هستند که با کدهای وضعیت به شما اعلام شده و به وسیله این کد ها دقیقا به شما گفته می شود که چرا نمی توانید از سرویس مورد نظر خود استفاده کنید و یا به صفحه مورد نظر خود دسترسی ندارید. ارور Forbidden 403 یکی از این ارور ها است که در واقع به ما اعلام می کند مشکل از کجای کار است.

در ادامه به بررسی کامل این ارور و اینکه چه اطلاعاتی در اختیار ما میگذارد و ما چگونه می توانیم از دست این ارور خلاص شویم، خواهیم پرداخت.

ارور Forbidden 403 چیست

تعریف منسجمی که میتوان از ارور Forbidden 403 ارائه داد این است که یک کد خطای HTTP است که مربوط به ارور های سمت کلاینت بوده و به این مفهوم می باشد که دسترسی به سرویس و یا صفحه درخواست شده برای کاربر وجود نداشته و کاربر Permission یا اجازه این کار را ندارد. همانطور که ملاحضه می کنید این تعریف پیچیدگی های خود را دارد و ما به هیچ وجه قصد نداریم درک آنها را به عهده شما بگذاریم. در ادامه به بررسی جز به جز این پیغام خطا می پردازیم.

ارور Forbidden 403 چیست

اولین موردی که در تعریف ارائه شده خودنمایی می کند، ارور های سمت کلاینت است. ارور Forbidden 403 هم مانند تمامی ارور های هم خانواده خود، یعنی ارور های 4xx یک ارور سمت کلاینت به شمار می رود. به این معنی که درخواست ارسال شده از طرف شما به وب سرور رسیده و مورد بررسی قرار گرفته است. اما به دلایلی این درخواست مشکل داشته و سرویس مورد نظر را دریافت نخواهید کرد. مقالاتی مانند ارور Bad Request 400 و خطای 404 چیست به بررسی تعدادی از این ارور ها و روش های رفع آنها اختصاص دارد.

در مقابل ارور های سمت کلاینت، ارور های سمت سرور قرار دارند که در واقع نشان دهنده ارور ها و وجود خطا از طرف سرور ها، چه سرور سایت و چه سرور های بین مسیر می باشد. این ارور ها ارور های سری 5xx هستند. پیشتر در ابزار یو آی با تعدادی از این ارور ها آشنا شده بودیم.

مورد بعدی که لازم است در خصوص تعریف ارور Forbidden 403 مورد توجه قرار بگیرد، سرویس و یا صفحه ای است که ارائه آن ناموفق باقی خواهد ماند. این سرویس ها میتواند یک عملیاتی ساده کمانند خواندن یک صفحه مقاله از سایت، یک عملیات مربوط به سطح کاربران مانند تایید سبد خرید و پرداخت و یا یک عملیات سطح مدیریتی مانند نصب یک افزونه جدید در وردپرس باشد. فرقی نمی کند که شما مدیر سایت باشید و یا کاربری عادی که برای اولین بار است میخواهید یک مطلب را بخوانید. ارور Forbidden 403 ممکن است برای هر کسی رخ دهد.

البته رخ دادن ارور Forbidden 403 دقیقا به علت این تفاوت نقش ها و دسترسی ها خواهد بود. اما این دسترسی هایی که از آنها صحبت شد چه هستند!؟

 

Permission چیست

Permission یا همان دسترسی امکانی است که از طریق آن میتوانید به یک کاربر اجازه دهید به یک داده و یا سرویس از سایت شما دسترسی داشته باشد یا خیر. به عنوان مثال سایتی که به صورت اشتراکی سرویسی مانند سرویس های پخش فیلم و سریال آنلاین را ارائه می کند، فقط کاربرانی به سرویس ها دسترسی دارند که اشتراک خود را به صورت ماهیانه و یا سالیانه تهیه کرده باشند.

در یک سایت خیلی ساده دسترسی های بسیار زیادی وجود دارد که میتواند مربوط به المان های مختلفی مانند ثبت کاربر جدید، ویرایش صفحات، دسترسی و گزارش گیری از پایگاه داده، تغییر اطلاعات پایگاه داده و موارد مختلف اینچنینی باشد. در سیستم مدیریت وب به جای اینکه به یک شخص تک تک دسترسی داده شود و اینکه دقیقا مشخص شود که چه کاری را میتواند انجام دهد، از المانی به نام سطوح دسترسی استفاده خواهد شد. به این صورت که یک نقش توسط سازنده یا Owner ساخته شده که دارای توانمندیها و دسترسی های خاصی است. این نقش به هر کس که انتصاب داده شود، این امکان را به وی خواهد داد که تمامی دسترسی های تعیین شده را داشته باشد.

از انواع مختلف این نقش ها می توان به کاربران عادی، پشتیبان های سایت، نویسندگان و مدیران ارشد با دسترسی های بالا اشاره نمود. ارور Forbidden 403 یکی از ارورهایی است که در آن سایت تشخیص داده است که شما اجازه و دسترسی به درخواستی که ارسال کرده اید را ندارید. البته نمایش این ارور همیشه به این معنا نیست که دسترسی به شما داده نشده و باید راه خود را کج کنید و دیگر نمی توانید دسترسی داشته باشید. در خیلی از موارد شما ارور Forbidden 403 را صرفا به خاطر یک اشتباه مشاهده می کنید که قابل رفع است.

 

دلایل ایجاد ارور Forbidden 403

در قسمت قبلی دیدیم که سطوح دسترسی چیست و هدف از ارائه این سطوح چه هستند. وقتی که این سطوح اعمال شوند،در بعضی از موارد ممکن است شما از ماژول هایی برای درخواست های خود استفاده کنید که امکان استفاده از آنها برای سطح دسترسی شما بسته باشد. در این حالت ارور Forbidden 403 خود را نمایان خواهد کرد.

وقتی صحبت از این ماژول ها می کنیم در مورد چیز خیلی خاصی صحبت نمی کنیم، و نمی خواهیم بگوییم که شما کاری غیر از کار عادی یک سایت را از او خواسته اید. حقیقت این است که در زمان طراحی سایت و تعیین دسترسی ها، تعیین نمی شود که چه نمایشی از سایت به چه سطوحی از دسترسی ارائه شود. شاید لینکی که در یک صفحه عمومی قرار گرفته است، لینکی با دسترسی سطح بالا باشد؛ و یا اینکه اگر فرمی در صفحه ای قرار دارد، با زدن دکمه ارسال اطلاعات، توابعی که از روش های سطح بالا برای ارسال اطلاعات استفاده میکنند فعال شوند. در این وضعیت ها ممکن است که شما با ارور Forbidden 403 مواجه شوید.

دلایل ایجاد ارور Forbidden 403

در مواقعی نیز مشاهده می شود که با وجود دسترسی امنیتی یک کاربر ارور Forbidden 403 باز هم نمایش داده خواهد شد. در این حالت ممکن است به دلیل اشتباهات و خطاهایی که در وب سرور رخ داده است، ارزیابی درستی از سطح دسترسی این کاربر اتفاق نیفتاده باشد و احراز هویت به درستی انجام نشده باشد. این فراوانی در علل ایجاد ارور Forbidden 403 باعث شده است تا یک طبقه بندی زیر شاخه ای برای ارور Forbidden 403 ارائه شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

انواع مختلف ارور Forbidden 403

با توجه به اینکه دلیل ارور Forbidden 403 ای که به شما نمایش داده می شود چیست، طریقه نمایش این ارور می تواند متفاوت باشد. البته وب سرور های مختلف همیشه روش های مختلفی را برای نمایش استفاده می کنند و جملات متعددی را نمایش می دهند که تمرکز این متن نوشته ها بر روی عدد 403 و عبارت Forbidden می باشد.

وب سرور IIS یک طبقه بندی جزئی دیگر نیز از این ارور ارائه داده است که میتواند اطلاعات دقیق تری را ارائه کند. اکنون IIS ورژن 7 به بعد و برخی دیگر از وب سرور ها از این طبقه بندی استفاده کرده و ارور Forbidden 403 را به اینصورت به شما ارائه می کنند. کد های این طبقه بندی و دلیل ایجاد آن به اینصورت می باشد:

  • 403.1: عمل اجرایی مورد نظر ممنوع می باشد؛
  • 403.2: دستور خواندن اطلاعات از روی پایگاه داده ممنوع است؛
  • 403.3: دستور نوشتن در پایگاه داده ممنوع است؛
  • 403.4: وضعیت کارکرد SSL صحیح نیست؛
  • 403.6: آدرس IP شما ریجکت شده است؛
  • 403.7: درخواست سرتیفیکیت و گواهی نامه از کاربر برای دسترسی به مواد مد نظر؛
  • 403.8: عدم اجازه برای دسترسی به سایت؛
  • 403.9: ماکزیمم میزان کاربر برای دسترسی همزمان به یک داده؛
  • 403.10: پیکربندی غیر قابل قبول برای تنظیمات سایت؛
  • 403.11: تغییر پسورد؛
  • 403.12: عدم اجازه برای دسترسی به Mapper؛
  • 403.13: لغو گواهینامه دسترسی کاربر؛
  • 403.14: عدم لیست شدن دایرکتوری ها؛
  • 403.15: گواهینامه دسترسی داده شده به کلاینت تایید نشده است؛

انواع دیگری از ارور Forbidden 403 نیز وجود دارند که استفاده های کمتری را داشته و این موارد را می توانیم به عنوان معروفترین آنها نام ببریم. اینکه شما دقیقا بررسی کنید ارور Forbidden 403 را چرا دریافت کرده اید و بدانید که بخاطر عدم تایید گواهینامه SSL بوده است و یا سطح کاربری شما نمی تواند در پایگاه داده تغییری ایجاد کند، خیلی می تواند در سرعت پیدا کردن راه خل نقش داشته باشد. در ادامه به بررسی روش ها و راه حل هایی که برای رفع ارور Forbidden 403 وجود دارد خواهیم پرداخت.

انواع مختلف ارور Forbidden 403

 

روش های رفع ارور Forbidden 403

ارور Forbidden 403 یکی از خطاهایی است که روش رفع آن شاید کمی با ارور های دیگر فرق داشته باشد. اگر سایر مقالات در مورد ارور ها را که در بخش های اول مقاله معرفی کردیم نگاه کرده باشید، خواهید دید که یک سری از راهکار ها به صورت عمومی و کلی ارائه شده است. اما در ارور Forbidden 403 قضیه متفاوت است و راهکار ها و دستورالعمل هایی که باید دنبال کنید کمی با هم تفاوت خواهد داشت.

محلی که ارور Forbidden 403 در آن رخ می دهد می تواند یک گزینه مهم برای دستورالعمل های رفع این ارور باشد. ایجاد شدن ارور 403 در زمانی که شما به یک سایت مراجعه کرده و مانند یک یوزر عادی از آن استفاده می کنید، با وقتی که میخواهید افزونه های سایت را مدیریت کرده و در پنل وردپرس آن هستید، خیلی تفاوت داشته و اقداماتی کاملا جداگانه را طلب میکند. در ادامه به بررسی گزینه های رفع برای هر دو دسته کاربر، و مدیریت خواهیم پرداخت.

 

رفع ارور Forbidden 403 برای موارد سمت کاربر

وقتی یک سایت به شما ارور Forbidden 403 و میخواهید آن را برطرف کنید دقیقا باید چه کار کنیم!؟ در این بخش می خواهیم کامل ترین پاسخ ممکن را برای این سوال به شما ارائه کنیم. معمولا وقتی که کسی ارور Forbidden 403 را مشاهده می کند اولین کاری که انجام میدهد این است که یک بار صفحه را رفرش کند، پس اگر اینجا به دنبال راه حل هستید وقت شما را با اینکه مجددا سعی کنید نخواهیم گرفت. اما مواردی که در ادامه آورده شده است مواردی هستند که میتوان انجام آنها را ضروری دانست و از اقدامات اولیه نیز تبعیت نمی کنند.

 

پاک کردن کوکی ها و کش مرورگر

یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که با چهره ای جدید به سایت سر بزنید. ارور Forbidden 403 به این معناست که وب سرور شما را برای ارائه پاسخ درخواست های تایید صلاحیت نکرده است. پس بهترین کار این است که کوکی ها و سوابق حضور خود را یک بار پاک کرده و دوباره درخواست خود را ارسال کنید. منظور از ارسال درخواست رفرش کردن و درخواست مجدد صفحه ای است که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر مرورگر خود را هم یک بار باز و بسته کنید و یا حتی از مرورگری دیگر هم استفاده کنید بازدهی خیلی بهتری را خواهید گرفت. در صورتی که این کار را انجام دهید می توانید بگویید تقریبا نصف بیشتری از کارهایی را که برای رفع ارور Forbidden 403 از دست شما ساخته بوده است انجام داده اید. در صورتی که باز هم نتیجه نگرفتند باید کمی دیگر در تغییر ظاهر تلاش کنید و به سراغ تغییر IP بروید.

 

IP خود را عوض کنید

تغییر IP یکی از مهمترین روش هایی است که می توانید در زمان مواجه شدن با ارور Forbidden 403 از آن استفاده کنید. خیلی از ارورهای 403 که از طرف وبسایت های بین المللی و خارجی به ما نمایش داده می شود بخاطر تحریم های بین المللی بوده و در واقع بیانگر این است که استفاده از سرویس های این وب سایت برای ما از نظر رجیونال و جغرافیایی ممنوع شده است. در اینصورت باید یک واسطه را جلو بفرستید تا اطلاعات مورد نیاز را از آن سایت برای ما بگیرد.

استفاده از یک VPN ساده و عادی گزینه خوبی برای ایکار خواهد بود و شما میتوانید ارور هایی که برای این مورد به وجود آمده اند را به طور کامل برطرف کنید. در صورتی که تغییر IP نیز پاسخگو نبود، مساله جدی شده است و دو احتمال وجود دارد که در راه حل بعدی به آنها پرداخته ایم.

 

با مدیران سایت تماس بگیرید

وقتی ارور Forbidden 403 بعد از پاک کردن کوکی ها و کش، تغییر مرورگر، و همینطور تغییر IP همچنان پابرجا بود، کار کمی بیخ پیدا کرده است. در اینجا دو احتمال وجود دارد. احتمال اول که امکان آن خیلی بیشتر است این است که وب سرور سایت کمی دچار مشکل شده باشد، احتمال دوم هم این است که بر اساس سیاست های سایت، پروفایل کاربری شما مسدود شده و شما واقعا اجازه دسترسی به این سرویس را ندارید و به دسترسی های بیشتری نیاز دارید.

اگر به عنوان یک کاربر عادی به سایت مراجعه کرده و با ارور Forbidden 403 مواجه شده اید معمولا مورد دوم صحیح نیست چون در اینصورت سایت به شما یک پیغام درست و حسابی را نشان خواهد داد و به شما می گوید که برای دسترسی به این خدمات باید اشتراک بگیرید، خرید کنید، درخواست بدهید و یا هر کاری که لازم را دنبال کنید. ارور Forbidden 403 نشان دهنده این است که این اتفاق غیر منتظره است. پس محتمل ترین وضعیت این است که سایت به مشکل خورده است و کاری هم از شما بر نمی آید پس بهتر است کار را به کسی که توانایی آن را دارد بسپارید.

رفع ارور Forbidden 403 برای موارد سمت کاربر

با پشتیبانی تماس بگیرید، از چت آنلاینی که رد صفحات در دسترس قرار دارند استفاده کنید و یا اگر به پنل کاربری خود دسترسی دارید، تیکت بگذارید. ارتباط گرفتن با پشتیبانان سایت، بهترین کاری است که در این لحظه میتوانید برای حل مشکل انجام دهید.

 

پیگیری از طریق ISP

اگر نمی توانید با پشتیبانان سایت ارتباط برقرار کنید و یا به شما گفتند که مشکل از سایت نیست و شما می توانید وارد سایت شوید میتوان این نتیجه را گرفت که ارور Forbidden 403 از طرف سرور های میانی برای شما بازگردانده می شود. سرور های ISP یکی از مواردی هستند که می توانند این دسترسی ها را کنترل کنند. برای این منظور لازم است که با ISP خود تماس گرفته و مشکل را با آنها مطرح کنید.

در صورتی که ISP نیز نتواند مشکل شما را برطرف کند، شما می توانید از گزینه هایی مانند اینترنت موبایل و یا استفاده از سایر اپراتور ها استفاده کنید. در مواردی که به ارور Forbidden 403 رفع نشدنی ای برخورد کنید بهترین راه این است که کمی صبر داشته باشید. البته در صورتی که کل سایت و تمامی صفحات آن ارور Forbidden 403 را به شما می دهند، میتوانید نام و صفحات سایت را در گوگل جست و جو کنید، گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی در تغییر دامنه با این ارور همراه باشد و سایت مورد نظر شما به دامنه دیگری منتقل شده باشد.

 

رفع ارور Forbidden 403 در صفحات مدیریتی

یکی از مواردی که ارور Forbidden 403 میتوان بروز کند و دردسر هایی راب رای ما بهمراه داشته باشد، ظاهر شدن این رور در صفحات مدیریتی سایت است که با استفاده از آن کار مدیریت سایت شما انجام می شود. به عنوان مثال وقتی که میخواهید یک فایل اکسل از اطلاعات را درون پایگاه داده وارد کنید یا افزونه ای را نصب نموده و یا تنظیمات آن را تغییر دهید. اینجاست که دیگر کارهایی مانند رفرش کردن و تغییر IP جوابگو نیست. البته احتمال جواب دادن این کار ها نیز وجود دارد. اما معمولا در اینگونه موارد کاری که میخواهید انجام دهید به ارور Forbidden 403 برخورده است، نه سایت و صفحه.

برای رفع ارور Forbidden 403 در صفحات مدیریتی روش های متعددی وجود دارد که بسته به اینکه از چه سیستم مدیریت محتوایی برای سایت خود استفاده می کنید، متفاوت خواهد بود. در ادامه به معرفی روش های رفع ارور Forbidden 403 در صفحات مدیریتی روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس می پردازیم.

 

اقدامات کلی و عمومی را انجام دهید

هر چند به نظر بی تاثیر می رسد و یک مدیر سایت می داند اگر غیر منتظره به یک ارور برخورد کرد باید چه کار کند، اما به هر حال گفتن اینکه بهتر است صفحه را رفرش کرده، کوکی ها و کش مرورگر را پاک کنید و از یک مرورگر دیگر استفاده کنید لازم است. همینطور شما می توانید از یک VPN برای تغییر IP استفاده کنید که در این مورد لازم دارید تا مجددا به سایت لاگین کرده و تمامی مراحل احراز هویت را از ابتدا دنبال کنید.

با تغییر IP و احراز هویت مجدد امکان رفع این ارور برای شما وجود دارد. اما در صورتی که همچنان ارور شما وجود داشت باید اقداماتی ار انجام دهید که جدا از مراحل قبلی می باشد.

 

سطوح دسترسی را بررسی کنید

ارور Forbidden 403 ممکن است به این علت رخ دهد که شما واقعا برای کاری که میخواهید انجام دهید، سطح دسترسی لازم را نداشته باشید. برای این منظور باید به سراغ کنترل پنل هاست خود بروید. در مسیر Public_html شما باید فایل منیجر خود را بررسی کرده و ببینید که وضعیت ستون Permission به چه صورت می باشد.

این ستون اعدادی چهار رقمی را که با صفر به شما نشان داده می شود ارائه می کند. در وردپرس شما باید به فایل های PHP عدد 0644 و برای پوشه ها عدد 0755 را در نظر بگیرید. البته در نظر داشته باشید که فایل Wp-Config شما باید مقداری متفاوت داشته و می توانید آن را 0440 یا 0400 قرار دهید.

با تنظیم این سطوح دسترسی معمولا کاری که قصد انجام آن را دارید برای شما قابل انجام خواهد بود و ارور Forbidden 403 رفع خواهد شد.

رفع ارور Forbidden 403 در صفحات مدیریتی

 

بررسیی فایل .htaccess

یکی دیگر از فایل های مهمی که در وردپرس وجود دارد و میتواند برای شما عامل ایجاد ارور Forbidden 403 باشد فایل .htaccess است. معمولا برای این فایل دو مشکل پیش می آید. مشکل اول اینکه به دلیل انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر، یک فایل .htaccess جدید ایجاد می شود. و مشکل بعدی این است که به هر دلیلی محتوای درون فایل به گونه ای تغییر می کند که دسترسی به آن امکان نداشته و باعث بروز ارور Forbidden 403 می شود.

برای حل هر دو مشکل میتوانید به یک صورت عمل کنید. ابتدا باید به سراغ فایل منیجر در کنترل پنل خود بروید و دنبال فایل هیدن .htaccess بگردید. در صورتی که دو فایل پیدا کردید مشکل شما از نوع اول و در صورتی که یک فایل بود مشکل از نوع دوم و به معنای خرابی فایل خواهد بود. در هر صورت کاری که لازم است انجام دهید از اینجا شبیه به هم خواهد بود.

در صورتی که دو فایل .htaccess داشتید هردوی آنها را دانلود کرده و ذخیره کنید.با یک فایل منیز همین کار را انجام دهید. نگه داشتن این فایل کار عاقلانه ای خواهد بود و ممکن است اطلاعات آن برای یافتن علت بروز ارور Forbidden 403 به شما کمک کند. بعد از انجام این کار فایل و یا فایل های htaccess را از روی هاست پاک کنید. به سراغ پنل وردپرس سایت خود رفته و از بخش تنظیمات وارد منوی پیوند های یکتا شده و بدون اعمال هیچ تغییری گزینه ذخیره کردن که در پایین صفحه قرار دارد را فشار دهید.

یک فایل جدید برای شما ایجاد خواهد شد. سایت را از نظر ارور Forbidden 403 بررسی کنید و ببینید که ارور برطرف شده است یا خیر. در صورتی که ارور برطرف نشده بود باید به سراغ مراحل دیگر بروید.

 

SSL سایت را چک کنید

در خیلی از انتقال ها SSL به مشکلاتی بر می خورد که می تواند باعث بروز ارور Forbidden 403 شود. در صورتی که خطای شما از کد های 403.4 و 403.5 می باشد بهترین کار این است که SSL خود را به صورت کامل بررسی کنید.

در صورتی که در ظاهر مشکلی ندارید میتوانید با پشتیبانی ارائه دهنده SSL تماس بگیرید.

 

غیر فعال کردن افزونه ها

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین CMS های موجود و معروفترین و محبوبترین CMS در ایران است و وجود افزونه های زیاد برای آن، کاربرد آن را دو چندان ساخته است. اما این افزونه ها گاهی به تداخل خورده و مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کنند، خصوصا اگر از هاست شما از وب سرور انجین ایکس استفاده کرده باشد.

وقتی که به ارور Forbidden 403 برخورد می کنید و روش های قبلی که با هم بررسی کردیم کمکی نکرد باید به سراغ غیر فعال کردن افزونه ها برویم. روشی که برای خیلی از ارور های وردپرس کاربرد دارد و در خیلی از موارد نجات بخش خواهد بود. در صورتی که با این کار ارور Forbidden 403 برطرف شد، افزونه ها را یکی یکی فعال کرده تا ببینید کدام افزونه باعث تداخل خواهد بود و باید برای رفع این ارور به سراغ کدام از این افزونه ها بروید.

در صورتی که با استفاده از این روش هم ارور شما برطرف نشد باید به سراغ مدهای بزرگتر یعنی قالب برروید.

 

بررسی قالب وردپرس و تغییر آن به پیشفرض

یکی دیگر از روش های خطایابی که در وردپرس استفاده می شود، غیر فعال کردن قالب است. قالب ها از نظر کارایی برای شما ایده آل خواهند بود اما با توجه به شخصی سازی شده بودن امکان تداخل آنها با سایر افزونه ها و یا به صورت انفرادی وجود دارد. برای ارور یابی بهتر لازم است که قالب خود را نیز غیر فعال کنید.

وقتی قالب را غیر فعال کردید و قالب پیشفرض وردپرس فعال شد لازم است تا بار دیگر سایت را برای ارور Forbidden 403 چک کنید و ببینید که این مشکل را دارید یا خیر. اگر این مشکل را نداشتید می توانید علت را با بررسی کدهای قالب جست و جو کنید و ارور های قالب را رفع کنید. در غیر اینصورت باید ادامه مراحل را دنبال کنید.

بررسی قالب وردپرس و تغییر آن به پیشفرض

 

با هاستینگ خود تماس بگیرید

وقتی که کاری از دست شما بر نمی آید این احتمال وجود دارد که بسته بودن ماژول های هاست باعث بروز ارور Forbidden 403 شده باشد. در این حالت بهترین کار این است که با هاستینگ خود تماس گرفته و از آنها مشورت بگیرید. در این شرایط شما به نیرویی متخصص احتیاج خواهید داشت که سطوح دسترسی بالاتری داشته باشد.

در صورتی که ماژول ها به دلایل امنیتی بسته شده باشند، ممکن است هاستینگ این ماژول ها را برای شما فعال کرده و یا در غیر اینصورت کار مورد نظر را بدون مشکل برای شما انجام دهد. به هر حال اگر سرویس خود را از هاستینگ معتبری تهیه کرده باشید خدمات هاستینگ می تواند راه حل خوبی برای شما باشد.

 

نتیجه گیری

ارور Forbidden 403 یکی از ارور های سمت کاربر است که آن را با هم بررسی کردیم و دیدیم که چگونه می توان آن را رفع نمود. این ارور هم میتواند برای سایت هایی که استفاده می کنید ایجاد شده و از سرویس دهی به شما جلوگیری کند و هم میتواند برای پنل مدیریتی شما رخ دهد. در این متن دیدیم که به چه روش هایی باید از شر این ارور خلاص شد و چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید