بهترین هاستینگ ایران

بهترین هاستینگ ایران ، حقیقت پشت پرده تبلیغات پر رنگ و لعاب!

فهرست مطالب

پیدا کردن بهترین هاستینگ ایران دغدغه خیلی از مدیران سایت ها است و وقتی به دردسر هایی که یک هاست مشکل دار می تواند برای ما درست کند فکر می کنیم، میبینیم پیدا کردن پاسخ درست آن می تواند امخیت بالایی برای ما داشته باشد. در این مقاله از بازار یو آی به عنوان یک سایت بی طرف در هاستینگ قصد داریم در مورد پیدا کردن بهترین هاستینگ ایران صحبت کنیم.

شما سوالات خودتان را از چه کسی می پرسید!؟ منظورم از سوالات همه سوالات است. هر چیزی که بخواهید بدانید. خب قطعا جواب این بستگی به این دارد که چه سوالی داشته باشید. مثلا وقتی میخواهید ساعت ساعت بپرسید قطعا راه خیلی دوری نخواهید رفت. یکی از قدر ترین و بزرگترین پاسخ دهندگان به سوالات شما اینترنت است و مطمئنا شما برای یافتن جواب خیلی از سوال های خود به آن مراجعه می کنید. اما همانطور که شنیده اید اینترنت نیز ممکن است زمانی به شما دروغ بگوید. این سوال که بهترین هاستینگ ایران کدام است از آن سوالاتی است که شما در پاسخ اطلاعات نادرستی تحویل می گیرید!

البته این خود اینترنت نیست که دروغ می گوید، بلکه کسانی هستند که از اعتماد شما سو استفاده کرده و با دانستن اینکه شما دنبال چه سوالاتی در کجا هستید به شما دروغ تحویل خواهند داد. اجازه دهید در ادامه به بررسی اینکه دلیل دروغ بودن جواب هایی که به سوال ” بهترین هاستینگ ایران کدومه!؟ ” داده می شود بیشتر با هم صحبت کنیم.

چه دروغ هایی به شما تحویل میدهند!؟

مراجعه به مطالب و مقاله هایی که به صورت مقایسه به بررسی موارد مختلف می پردازند می تواند بسیار کمک کننده باشند. این موارد می توانند به شما در انتخاب هایتان  بسیار کمک کنند و از طریق آنها جواب سوال های خود را گرفته و یا حتی محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اما همیشه این مطالب مقایسه ای به شما راستش را نمی گویند. یکی از این موارد قطعی که می توان گفت همه آنها در حال دروغ گفتن هستند، مطالبی است در مورد بهترین هاستینگ ایران است.

چه دروغ هایی به شما تحویل میدهند!؟

در عرصه هاستینگ و ارائه خدمات هاست و سرور رقابت بالایی وجود دارد که باعث شده است تا با توجه به سرسخت بودن و آگاهی مشتریان شکل تبلیغات به کل عوض شده و رنگ و لعاب جدیدی به خود بگیرد. این تبلیغات خود را در قالب مطالب مقایسه ای و غیر تبلیغی بلاگ های مختلف به شما نشان خواهند داد. وقتی وارد یک وبلاگ معتبر شده که بعضا بارها و بارها به آن مراجعه کرده و مطلبی در مورد بهترین هاستینگ ایران را می خوانید، یکی از مطالب همیشگی نوشته شده توسط نویسنده را مطالعه نمی کنید. شما در حال خواندن مطلبی کار شده هستید که هر کدام از شرکت هایی که در این فهرست رتبه ای دارند و به عنوان چند شرکت برتر هاستینگ ایران، بهترین ارائه دهنده خدمات هاست و یا بهترین هاستینگ ایران به شما معرفی می شوند همگی بخاطر جایگاهی که در این فهرست دارند پول خوبی را به وبلاگ نویس پرداخت کرده اند. حتی اگر چند ماه بعد به سراغ این مطلب بیایید خواهید دید که ممکن است بعضی رتبه ها و مکان ها تغییر کرده باشند. این تغییر ممکن است در نگاه اول یک تغییر سالم و بنا به معیار های مختلف و تغییر شرایط به نظر برسد. اما باور کنید این شرایط چیزی جر پرداخت های مختلف نبوده اند.

اما دلیل این حرف ما چیست و از کجا می توان فهمید که ما دروغ نمی گوییم و این مطالب صادقانه هستند!؟ برای دریافتن پاسخ این سوال در بخش بعدی با ما همراه باشید.

معیار های کاملا اشتباه برای تعیین بهترین هاستینگ ایران

وقتی مطلبی به صورت مقایسه ای شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست را با یکدیگر مقایسه می کند و یا یک فهرست چند تایی از شرکت های مختلف ارائه می کند، یک لیست از معیار ها را معرفی کرده و آن را به عنوان سندی بر صحت این مقایسه ارائه می نماید. اما این معیار ها چه هستند و آیا واقعا برای مقایسه شرکت های مختلف و تعیین اینکه بهترین هاستینگ ایران کدام است مناسب هستند!؟ پاسخ قطعی این سوال خیر است و ما در ادامه به بررسی دلایل آن خواهیم پرداخت.

سابقه فعالیت

یکی از اصلی ترین معیارهایی که عموما برای بالا بودن کیفیت و بهترین بودن ارائه می شود سابقه فعالیت است. شاید از خیلی جهات بتوان تجربه را به عنوان یک معیار خوب برای بهتر بودن خدمات یک کسب و کار مانند کیفیت غذای یک رستوران یا یک جگرکی معرفی نمود اما مطمئنا هاستینگ و ارائه خدمات مربوط به وب از این دست کسب و کارها نیستند. در دنیای کامپیوتر ما بارها و بارها شاهد این بوده ایم که ظهور شرکت های نوپا با خدماتی جدید و کیفیت های باور نکردنی باعث پشت خشت رفتن و کنار گذاشته شدن شرکت های قدیمی شده اند.

معیار های کاملا اشتباه برای تعیین بهترین هاستینگ ایران

اصلا چگونه می توان گفت قدیمی ها در تکنولوژی ای که اساس آن نوآوری و ظهور پدیده های جدید است بهتر کار خواهند کرد. با کمی تامل خواهیم دید این مورد که عنوان می شود فلان ارائه دهنده خدمات قدیمی ترین شرکت مشغول به کار در ایران است پس یک درصد به این علت ممکن است بهتر باشد، یک حرف کاملا بی معنی و بی سر و ته است. سابقه فعالیت و خوشنامی مقوله دیگری است که با یک یا دو سال قابل کار قابل درک است ولی اینکه بخواهیم یک شرکت را پدر هاستینگ بنامیم و بگوییم چون این شرکت از همه قدیمی تر است پس امتیازی برای بهترین بودن او وجود دارد کاملا مسیر را اشتباه رفته ایم.

وقتی شما با چنین مطلبی مواجه می شوید دو دلیل میتواند داشته باشد! دلیل اول این است که یک دلیل با وجهه معقول است که می تواند شما را قانع کند و قصد در فریب شما دارند و مورد بعدی این است که شرکت اسپانسر روی این موضوع تاکید داشته و خواسته که سابقه کاری او حتما مطرح شود.

ارائه پشتیبانی

مورد دیگری که خیلی از مطمئنا در لیست دروغ هایی که به شما گفته می شود جایگاه ویژه ای را دارد ارائه پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته است که به طور حتم امکان آن وجود ندارد. البته این امکان وجود دارد که شما در هر زمانی که بخواهید به پنل کاربری خود رفته یک تیکت بگذارید، و یک پیام از یک پاسخگوی خودکار دریافت کنید که ما در حال پیگیری کار شما هستیم، و یا اینکه وقتی وارد سایت می شوید و کمی در سایت می مانید یک کارشناس خندان کوچک از گوشه پایین صفحه با یک نوتیفیکیشن با صدای دیلینگ یک پیام به شما میدهد که “سلام دوست عزیز، چه کمکی میتونم بهتون بکنم!؟” اما اگر سایت شما ساعت 4 صبح روز شنبه به مشکل جدی بربخورد هیچ کدام از این عزیزان خندان گوشه صفحه تا فردا ظهر کار شما را راه نخواهند انداخت.

ارائه پشتیبانی

بکاپ گیری

یکی دیگر از مواردی که خیلی از شرکت های ارائه خدمات هاست آن را مطرح می کنند گرفتن بکاپ از فایل های شما و داشتن از بین نرفتن فایل ها و اطلاعات شما به هیچ قیمتی است که میتوانند آن را برای شما بازگردانی کنند. در این مورد نیز یک بزرگنمایی دیگر در حال انجام است. اگر داده ها به صورت تصادفی از بین برود، هارد دیسک ها و استوریج هایی که از تکنولوژی RAID 5 به بالا استفاده می کنند توانایی این را دارند که آنها را به صورت خودکار بازیابی کنند. پس اگر ارائه دهنده هاست از بستر هایی استفاده کنند که تکنولوژی آن ها مربوط به بعد از سال 2002 باشد این امکان در آن ها وجود دارد.

بکاپ گیری نرم افزاری نیز یکی از تنظیمات شاهد برای هاست است که کمی ظرفیت نیاز دارد. اینکه این نوع از بکاپ گیری و تهیه یک نسخه پشتیبان و صرف کمی از فضای ذخیره سازی بزرگی که در اختیار شرکت های هاستینگ است بخواهد به عنوان یک ویژگی که هاستینگ را به بهترین هاستینگ ایران تبدیل کند معرفی شود کمی کم لطفی و منت گذاشتن بر سر کاربران خواهد بود.

بکاپ گیری

ارائه خدمات SSL

یکی دیگر از مانور هایی که خیلی از مطالب برای معرفی بهترین هاست ارائه می کنند SSL است که اکنون در بیشتر پنل های تمامی شرکت های هاستینگ یک چیز کاملا عادی و معمولی است و به صورت رایگان ارائه می شود.

ارائه یک امکان به این سادگی که به صورت جدا هم قابل خرید بوده و همه می توانند از آن استفاده کنند نمی تواند به عنوان یک معیار خوب قابل قبول باشد. این در حالی است که SSL همه جا یک عملکرد دارد و این SSL ها فرقی با هم ندارند. پس به این اندازه بزرگ مردن یک قابلیت بله یا خیر نمی تواند هدفی جز بزرگنمایی داشته باشد.

قیمت و تعرفه پلن ها

یکی از گول زننده ترین مواردی است که در یک معرفی می تواند شما را فریب دهد پس حسابی مراقب این فیلد باشد. ما به هیچ عنوان قصد نداریم بگوییم که قیمت یک فیلد غیر ضروری بوده و اهمیتی برای انتخاب بهترین هاستینگ ندارد. بلکه صد در صد با این موضوع موافقم که قیمت همواره یکی از تاثیرگذارترین مواردی است که برای انتخاب بهترین هاستینگ ایران از نظر کاربران می شود به آن تکیه کرد.

اما باید دید قیمت ارزان و پایین تا چه اندازه پاسخگوی نیاز ها و کار شما خواهد بود و می تواند کیفیت خدمات را برای شما تضمین کند. آنچه ک در مورد قیمت باید به آن توجه کنید یک نمودار شناور از دو المان قیمت و کیفیت است. شما باید در بین سایر ارائه دهندگان خدمات سرویسی را برای سایت خود انتخاب نمایید که نقطه مورد نظر شما از نظر قیمت و کیفیتی که برای کار شما مناسب است در محل خوبی قرار گرفته باشد.

اینکه ما بخواهیم بگوییم فلان شرکت که بهترین هاستینگ ایران است این میزان تخفیف را در پایین ترین قیمت ها به شما میدهد جمله ای اشتباه است و چیزی جز یک تبلیغ رده سوم و الکی نیست.

قیمت و تعرفه پلن ها

بستر های سخت افزاری

یکی دیگر از مواردی که خیلی از هاستینگ ها روی آن تبلیغ های گسترده می کنند بستر های سخت افزاری است که از آنها برای ذخیره سازی و سرویس دهی به شما استفاده می کنند. اگر نگاهی به تبلیغات اسن شرکت ها و یا حتی مقالاتی که ادعای معرفی بهترین هاستینگ های ایران را دارند بیاندازید متوجه خواهید شد که از عناوینی مانند هارد های nvme و همینطور RAID10 به عنوان بستر های انتقال یاد می شود که سرعت های فوق العاده بالایی دارند و جدیدترین تکنولوژی انتقال به حساب می ایند. سرعت این بستر ها چندین برابر هارد های نوع قبلی یعنی SSD ها می باشد. اما واقعا از کجا میتوان فهمید که آیا آنها راست می گویند یا خیر!

اگر یک بستر بخواهد در حجم وسیع از هارد های nvme استفاده کند باید هزینه فوق العاده بالایی را برای آن ها بپردازد. وقتی این هزینه پرداخت می شود آیا این قیمت های پایین منطقی خواهد بود. و مورد دیگر اینکه فرض کنید این بستر ها از تمامی این هارد های پرسرعت استفاده کردند. آیا بستر انتقال و شبکه ای که شما با آن به هاست خود متصل می شوید کشش این سرعت را دارد. پاسخ قطعا خیر است. در بیشتر موارد که هاست های پیاده سازی شده روی SSD ها از سرعت خوبی برخوردار نیستند، مشکل از SSD نیست. مشکل اصلی رسانه انتقال و پهنای باند است. شاید این هارد SSD هنوز از 500 درصد توانایی ای که برای انتقال دارد هم استفاده نکرده است. اما محدودیت در پهنای باند اجازه بهتر بودن سرعت و کیفیت را به او نمی دهد.

پس شما باید برای اینکه یک سرویس پر سرعت داشته باشید به دنبال هاستی باشید که پهنای باند خوبی ارائه کند و بستر انتقال او نیز در سطح بستر ذخیره سازی قدرتمند باشد. اما این موردی است که نمی توان بین معرفی کنندگان بهترین هاستینگ ایران آن را مشاهده کرد.

بستر های سخت افزاری

ارائه خدمات واقعی

بهترین هاستینگ ایران هاستی است که بتواند به شما خدماتی که ادعای آن را دارد به صورت تمام و کمال ارائه کند. اما آیا واقعا همینطور است. اگر تجربه کار با بعضی از آن ها را داشته باشید و به قول معروف صابون آن ها به تن شما خورده باشد به خوبی متوجه این مورد خواهید بود و می دانید که خیلی از این عزیزان موقع پول گرفتن خیلی خوش اشتها هستند و خوب پول می گیرند. اما برای ارائه خدماتی که همیشه از آن حرف می زنند هزار و یک بهانه می آورند.

مثلا برای زمانی که منابع هاست خصوصی شما همیشه اشغال است حال آنکه شما تغییری روی سایت خود نداده اید و زمانی که بابت این موضوع از آن ها توضیح بخواهید توپ را در زمین برنامه نویس می اندازند و می گویند که سایت دچار مشکل می باشد.

همینطور وقتی که برای پشتیبانی به آنها مراجعه کرده و کاری را از آنها بخواهید به شما خواهند گفت که باید خودتان این کار را انجام دهید و یا کار را به نیروی دیگری واگذار کنید، و این کار شامل خدمات پشتیبانی نمی شود. در بعضی مواقع هم کار شما انجام خواهد شد، اما در یک صف طولانی و چند روزه قرار خواهید گرفت که ممکن است تا آن زمان کار شما حسابی عقب افتاده باشد.

همانطور که با هم دیدیم موارد زیادی وجود دارد که این به اصطلاح معرفی کننده های بهترین هاستینگ ایران آنها را به عنوان معیار هایی از خوبی های این هاست ها ارائه می کنند. اما به هیچ وجه نمی توان به آنها تکیه کرد و بهترین هاست ایران را از روی همچنین موارد پیش پا افتاده ای معرفی نمود. اما واقعا بهترین هاستینگ ایران کدام شرکت است.

بهترین هاستینگ ایران کدام است

اینکه بخواهیم یکی از شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارند را به عنوان بهترین نام ببریم و انتخاب کنیم به هیچ عنوان امکانپذیر نیست و با این مقایسه ها و دنبال بهترین بودن فقط خودمان را سرکار گذاشته ایم چون معادله ای که باید برای این انتخاب حل کنیم یک تابع شناور از معیارهای مختلف است که هر ماه و هر هفته ممکن است این شرکت ها تغییری را در روند کاری خود ایجاد کنند و همه چیز را به هم بریزند.

بهترین کار برای اینکه بدانید بهترین شرکت کدام است این است که بررسی کنید بهترین گزینه برای نیاز شما چه خواهد بود. باید از بین تعرفه های مختلف و امکاناتی که هر هاستینگی در اختیار شما قرار می دهد بگردید و موردی را پیدا کنید که بدرد شما می خورد. برای اینکار باید موراد مختلف را بررسیی کرده و در بین المان های قیمت، کیفیت خدمات و سابقه سرویسی که دارند یک مورد را انتخاب کنید.

بهترین هاستینگ ایران کدام است

برای درک سابقه سرویس دهی هر یک از سرویس ها بهتر است نگاهی به خدمات مربوط به هرکدام از آنها بیندازید و ببینید که سایر کاربران در مورد آن ها چه نظراتی دارند. البته باید توجه داشته باشید به آن بخش از نظراتی که در آن مدیران مجموعه ها و سایت های بزرگ همراه با عکس خوشتیپی از خود نظری فوق العاده مساعد را در بالای سر خود با فونت درشت به شما می گویند، توجه نکنید. آن لبخند به خاطر رضایت از سرویس نیست. بخاطر تخفیف میلیونی است که برای سرویسشان از این هاست ها دریافت کرده اند که آن را معرفی کنند. برای اطلاع از کارکرد واقعی شما باید در بین نظرات سایت های اندازه سایت خودتان که مشکلات شما را دارند دنبال آن ها بگردید. ببینید که به چه اعتراض داشته اند و این اعتراض چونه پاسخ داده شده است. آن وقت است که شما متوجه این موضوع خواهی شد که آیا این هاست برای شما بهترین هاست ایران است یا خیر.

نتیجه گیری

در بین مطالب مختلف موجود در بلاگ های مختلف به تمامی موارد نمی توان اعتماد کرد، خصوصا مواردی که بحث مقایسه برند ها پیش می آید. قابل اعتماد ترین بلاگر ها هم احتیاج دارند  تا از سایت خود کسب درآمد کنند و یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد همین مطالب مربوط به مقایسه برند ها است که می تواند درآمد خوبی را از طریق گرفتن پول از برند ها برای دادن امتیاز بیشتر و فراهم کردن جلوه بهتری برای بلاگر فراهم کند. البته لازم به ذکر است که این یک روش کاملا مرسوم برای کسب درآمد بوده و بلاگر به هیچ عنوان در آینه یک فرد گناهکار نیست.

اما شما برای انتخاب یک هاستینگ معتبر و خوب که بتواند نیاز های شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کند باید توجه ویژه ای به معیار های مختلف داشته باشید و فریب این بازار گرمی ها را نخورید. شما با داشتن یک نیاز سنجی دقیق و بررسی سابقه کاری هاستینگ های مختلف و نظرات مشتریان آنها به طور قطع می توانید بهترین هاستینگ ایران را برای خود پیدا کنید. شاید بهترین هاستینگ شما با بهترین هاستینگ ما تفاوت داشته باشد. اما این من و شما هستیم که تعیین میکنیم چه چیزی برای هر کدام از ما مناسب است. به هر حال اگر برای مشکلات سایت خود به دنبال راه حلی می گشتید می توانید روی ما حساب کنید. در صورتی که سری به صفحاتی مانند مدیریت سایت و افزایش سرعت سایت بزنید، می توانیم شما را از درسر های زیادی راحت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید